در این مقاله سعی خواهیم کرد با انواع اکسسوری ها هم برای آقایان و هم برای خانم ها آشنا شویم و مثال هایی از آن ها را با شما در میان بگذاریم تا کاملا با این مفهمون آشنا شوید پس با ما همراه باشید و اگر توضیح یا نظری داشتید حتما از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

اکسسوری های دنیای فشن برای همراهی لباس های اصلی شما تولید و طراحی شده اند تا در کنار آن ها برای هرچه زیباتر دیده شدن شما خودنمایی کنند. به نوعی می توان گفت اکسسوری ها تکمیل کننده لباس ها و استایل شماست و در نمایش شخصیت و خصوصیات فردی شما بسیار مهم هستند.

این آیتم ها در رنگ ها و شکل ها و سایز ها و طراحی ها و مواد مختلف ساخته و تولید می شوند تا هر کدام در جای مناسب مورد استفاده قرار گیرند. حجم بسیار زیادی از اکسسوری ها می توانید در بزار پیدا کنید که با آن ها استایل خود را تکمیل کنید.

 

انواع اکسسوری ها به دو دسته اکسسوری های پوشیدنی و اکسسوری های حمل کردنی تقسیم بندی می شوند که در زیر هر دسته را مورد بررسی قرار میدهیم:

اکسسوری های حمل کردنی

برخی از اکسسوری ها حمل کردنی هستند و همانطوری که از اسمشان هم مشخص هست به اکسسوری‌هایی که حمل می‌شوند اطلاق می شود و شامل کیف پول و کیف‌های دستی، عینک آفتابی، بادبزن‌های دستی، چتر‌های آفتابی و چتر‌های معمولی، کیف جیبی، چوب‌های دستی، کروات ، جاکلیدی، آویز های مختلف و مواردی از این دست می باشد. بهتر است برای انواع اکسسوری های حمل کردنی از رنگ های شاخص و متفاوت استفاده کنید تا علاوه بر زیبایی در استایل شما ایجاد تنوع کند.

همانطوری که در بالا اشاره شد اکسسوری ها نشان دهنده شخصیت شماست و به مرور زمان در ذهن افراد مختلف یک تیپ و استایل مختص به شما در ذهن افراد خواهد ساخت و این موضوع از اولین دیدار نیز مستثنی نیست و اکسسوری هایی که استفاده میکنید در اولین دیدار نیست حتما تاثیر گذار خواهد بود پس حتما با دقت اقدام به انتخاب و خرید آنها کنید.

 

اکسسوری های پوشیدنی

اکسسوری‌هایی که پوشیده می‌شوند شامل دستمال سر، دستمال گردن، شال گردن، کت، چکمه و کفش، کراوات، کلاه، کلاه‌های بی لبه، کمربند و بند‌های شلوار یا ساس بند، جوراب، دستکش، جواهرات، ساعت، دستبند، شال، روسری، جوراب و جوراب‌های ساق بلند است.

اهمیت اکسسوری ها

بیشتر افراد بر این باورند که انواع اکسسوری ها در کنار خرید لباسهای زیبا در درجه دوم قرار دارند و نقش آنها تزیینی می باشد. اما توجه کنید که اکسسوری ها اگر به درستی انتخاب شوند می توانند یک استایل تک رنگ و ساده را به استایلی بسیار چشمگیر با هارمونی رنگ دلنشین تبدیل کنند. یکی از خاصیت های اصلی اکسسوری تاثیر آن بر استایل و پوشش شماست و با انتخاب مناسب آن سبک و استایل شما تغییر چشمگیری خواهد داشت.

گاهی استفاده از یک اکسسوری کوچک مانند یک گوشواره که به درستی انتخاب گردد، می تواند جلوه ای زیبا به لباس شما ببخشد. توجه کنید که استفاده از هر نوع اکسسوری باید متناسب با المان هایی همچون فصل، محیطی که در آن حضور داریم و نوع فرهنگ و علایق باشد.

 

 

اکسسوری های ضروری برای آقایان

در این قسمت قصد داریم تا انواع اکسسوری را که برای آقایان ضروری است مورد بررسی قرار دهیم:

ادامه مطلب اکسسوری چیست؟